Zdecydowałeś się na organizacje zdalnego team buildingu? Wiesz już, że integracja online, to świetne rozwiązanie dla Twojego zespołu? My jesteśmy o tym przekonani! Co więcej, podpowiemy Ci jak ją zorganizować – bez stresu i w przyjemnej atmosferze.
W pierwszej kolejności musisz zadbać o wybór terminu! Wyjazd integracyjny, bankiet jubileuszowy czy piknik firmowy trzeba planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Zdarza się, że najpopularniejsze miejsca na eventy firmowe rezerwujemy dla naszych klientów nawet z rocznym wyprzedzeniem. Jak jest w przypadku integracji on-line? Czy zabawę w trybie remote można zorganizować ad hoc?
Organizując warsztaty integracyjne online trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach:
- Dostosowanie tematu integracji i terminu do uczestników warsztatów – warto zapytać zespół o preferowaną formę integracji oraz dogodny termin. Organizację warsztatów można poprzedzić ankietą, w której uczestnicy głosują na jedną z kilku przedstawionych propozycji oraz wskazują datę wydarzenia. Dzięki temu dobierzemy najlepszy program i zwiększymy zaangażowanie naszego teamu.
- Ustalenie terminu z agencją eventową – kiedy zdecydowaliście się już na rodzaj warsztatów online i ustaliliście kilka możliwych dat czas na zgranie terminu z agencją. Warto pamiętać, że decydując się na organizację integracji online z dużym wyprzedzeniem, macie możliwość wyboru najdogodniejszego dla Was terminu. Najczęściej warsztaty online organizowane są w czwartki i piątki między godziną 17:30 a 19:30 – jeśli Wy również wybraliście ten termin skontaktujcie się z nami jak najszybciej 🙂
- Weryfikacja listy adresowej – wybierając integrację online z wysyłką paczek, np. warsztaty kulinarne lub tworzenie lasu w szkle, koniecznie sprawdźcie listę adresową przekazaną do agencji. W czasie pracy zdalnej część członków zespołu mogła zmienić miejsce zamieszkania, być może ktoś zmienił też numer telefonu – a to właśnie od poprawności tych danych w głównej mierze zależy czy uczestnicy otrzymają swoje zestawy integracyjne na czas. W przypadku team buildingu online wysyłka paczek następuje zwykle z kilku dniowym wyprzedzeniem (za wyjątkiem warsztatów kulinarnych).
Pamiętaj! Jeśli uczestnicy mieszkają poza granicami Polski ustal z agencją ostateczny termin przekazania listy adresowej (rekomendujemy min. 2 tygodnie przed eventem). Dzięki temu wszyscy uczestnicy będą mogli cieszyć się wspólnie spędzonym czasem podczas warsztatów.
- Narzędzie do komunikacji – większość firm używa jednej z popularnych aplikacji do komunikacji – TEAMs, ZOOM, Meets, Webex – warto już na początku współpracy z agencją ustalić, za pośrednictwem której z nich powinny odbywać się warsztaty. Twój event manager utworzy i prześle z wyprzedzeniem link do wydarzenia oraz wszelkie niezbędne informacje co należy przygotować przed warsztatami. Będzie też służył wsparciem w przypadku problemów z połączeniem.
- Dobry humor – paczki dotarły, link do integracji online jest już zapisany w kalendarzu, połączenie z Internetem sprawdzone, co teraz? Usiądź wygodnie w fotelu, na kanapie lub przygotuj miejsce na kuchennym blacie, jeśli bierzesz udział w warsztatach kulinarnych. Zaparz swoją ulubioną herbatę, nalej kieliszek wina i baw się dobrze z przyjaciółmi z pracy! Bezpiecznie, bez wychodzenia z domu, w ulubionych kapciach 🙂