Argentum Event > Case Study > Organizacja konferencji branżowej – sposób na generowanie nowych leadów sprzedażowych?

Organizacja konferencji branżowej – sposób na generowanie nowych leadów sprzedażowych?


Pozyskiwanie klientów jest skomplikowanym i czasochłonnym procesem, jednak kluczowym do sprawnego funkcjonowania i rozwoju firmy. Najskuteczniejsza z metod to bezpośredni kontakt podczas konferencji branżowej. Dowiedz się więcej, jak dzięki organizacji spotkania, nawiązać dobre kontakty w biznesie!

Nowoczesna firma, przede wszystkim powinna koncentrować się na rozwoju i stałym kreowaniu szans sprzedażowych. W dzisiejszych czasach, nie jest to proste zadanie. Rozwijający się rynek i duża konkurencja w niemal każdej branży oraz zaawansowane działania marketingowe konkurentów,  powodują, że dotarcie do nowego klienta i – finalnie – podpisanie umowy, staje się coraz trudniejsze.

Kluczowe więc wydaje się szukanie nowych form promocji własnej firmy, a także przedkładanie kontaktu bezpośredniego nad klasyczne działania marketingowe lub promocję on-line. W końcu spotkanie z potencjalnym kontrahentem twarzą w twarz, w sprzyjającej atmosferze, jest nieporównywalnie bardziej wartościowe niż kontakt mailowy czy telefoniczny. Wyobraźmy sobie, że takich kontaktów nawiązać możemy dziesiątki lub nawet setki, w trakcie zaledwie kilku godzin. Jak? Podczas własnej konferencji branżowej.

Jak powinna wyglądać dobra konferencja?

Przy organizacji wydarzenia najważniejsze jest ustanowienie celu. W przypadku konferencji branżowych najważniejszym targetem jest generowanie nowych leadów sprzedażowych. Każdy element, może okazać się kluczowy dla zwiększenia wyników, dlatego warto zaufać specjalistom. Profesjonalna organizacja zaczyna się już na etapie planowania tematyki oraz formuły spotkania. Nowoczesna, elegancka i przede wszystkim ciekawa merytorycznie koncepcja to klucz do sukcesu przedsięwzięcia. Wszystkie działania – poczynając od zachęcającego zaproszenia i promocji wydarzenia, poprzez prestiżową lokalizację i komfortowe warunki, na wyborze prelegentów i atrakcji kończąc służą jednemu celowi – zachęceniu jak największej liczby gości do wzięcia udziału w konferencji. W końcu zależy nam na tym, aby w gąszczu podobnych wydarzeń, potencjalni klienci zdecydowali się poświęcić swój czas właśnie naszemu eventowi prawda?

Dlaczego konferencja jest tak skuteczna w generowaniu leadów sprzedażowych?

Przede wszystkim – dlatego, że umożliwia nawiązanie biznesowych kontaktów w najbardziej sprzyjających warunkach. Kreujemy niezwykłe wydarzenie, istotne dla osób z naszej branży, podczas którego mogą one pogłębić swoją wiedzę, poznać nowe trendy, wysłuchać na żywo najlepszych specjalistów w danej dziedzinie, a przy okazji spędzić miło czas korzystając z atrakcji. Badania pokazują, że odpowiednio zbudowany program konferencji, zachęca potencjalnych klientów do podejmowania nowych biznesowych decyzji i nawiązywania kontaktów. Dzięki wysokiej jakości spotkania, organizator w oczach potencjalnego klienta jawi jako firma godna zaufania, rozwojowa i oferująca nowe możliwości. Po ogólnym wrażeniu, można przejść do konkretów –  komfortowo zorganizowana strefa networkingowa jest idealnym miejscem na spokojną i rzeczową rozmowę, prezentację oferty firmy i zawarcie wartościowych znajomości.

Jak przekłada się to na zysk? Case Study

Dla naszego klienta z branży rekrutacyjnej, zorganizowaliśmy konferencję we Wrocławiu jesienią 2019 roku. Ciekawa, naszpikowana specjalistami agenda, elegancki hotel oraz dodatkowe atrakcje w strefie chillout przyciągnęły licznych gości, zarówno z listy mailingowej naszego klienta jak i z pozyskanych przez naszą agencję leadów. Mocnym punktem całego wydarzenia było profesjonalne i nowoczesne stanowisko promocyjne firmy, gdzie goście pomiędzy prelekcjami, mogli zapoznać się z ofertą naszego klienta. Do odwiedzenia stanowiska zachęcały konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, nieszablonowe gadżety oraz rozrywka w formie nowoczesnych atrakcji. Efekt? Stanowisko cieszyło się wielką popularnością, a goście z przyjemnością nawiązywali kontakty z zespołem sprzedażowym. Odpowiednia agenda pozwoliła na niemal 2 godziny przerwy w wystąpieniach, przeznaczone na tworzenie sieci networkingowej. Dzięki temu, najbardziej zainteresowani, potencjalni klienci swobodnie prowadzili rozmowy, w komfortowej i zaopatrzonej w dobrą kawę strefie.

Konferencja zakończyła się dużym sukcesem! Goście pozytywnie oceniali merytorykę i organizację wydarzenia, utożsamiając tym samym markę firmy z wysoką jakością, a nasz klient bezpośrednio po wydarzeniu podpisał 3 kluczowe kontrakty, na swoje usługi, dzięki czemu koszty organizacji wydarzenia zwróciły się z nawiązką w zaledwie kilka tygodni. Czy może być prostszy sposób?

Profesjonalna konferencja branżowa to nie tylko szybka i skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów. To także budowanie prestiżu własnej marki – jako brandu stawiającego na rozwój, wiedzę ekspercką i wysoką jakość w każdej dziedzinie swojej działalności. Zaimponuj zaufanym oraz nowym, potencjalnym klientom! Zorganizuj swoją konferencję z nami. Poznaj naszą ofertę!

Jako doświadczona agencja z dużą odpowiedzialnością społeczną zapewnimy wszystkie niezbędne środki bezpieczeństwa, związane z ograniczeniami zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów (Dz.U. 2020 poz. 964).

Wyślij do nas zapytanie i zorganizuj z nami swój wymarzony event

Copyright @ 2019 Agencja Eventowa Argentum Event

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.