O tym jak ważne są wyjazdy integracyjne dla pracowników, przekonała się już niejedna firma, niezależnie od wielkości. Korzyści płynące z takiego wydarzenia niezaprzeczalnie mają odbicie na życiu całej firmy: poprawiona atmosfera sprawia, że zadowoleni pracownicy wykazują większą efektywność i chęć do zaangażowania się w wykonanie swoich zdań. Zgrany zespół jest w stanie więcej osiągnąć, dzięki czemu firma może się rozwijać i osiągać coraz lepsze wyniki finansowe. Dlatego też nie zastanawiajmy się, czy warto organizować firmowy wyjazd integracyjny, lecz kiedy i gdzie event ma się odbyć! Poniżej prezentujemy poradnik, jak wybrać odpowiedni obiekt na niezapomnianą imprezę.
Zanim jednak przejdziemy, do mamy nadzieję wspólnego wyboru miejsca na Wasz wyjazd integracyjny, nakreślić należy cel, jaki przyświeca takiemu wydarzeniu. Organizator musi się zastanowić, czy zależy mu na poprawie komunikacji między pracownikami, zbudowania poczucia lojalności, wzbudzenie zaufania, poprawę motywacji, czy też po prostu na sprawieniu, by jego zespół poczuł się doceniony i chociaż na chwilę odetchnął od służbowych obowiązków.
Następnie należy zastanowić się nad terminem wyjazdu. Istotny będzie tutaj kalendarz życia firmy – nie można sobie bowiem pozwolić na wyjazdy w kluczowych momentach, np. tuż przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek czy przed końcem istotnego projektu. Pod uwagę trzeba również brać kalendarz świąt w Polsce, w tym długi weekendów.
Jest to kluczowa kwestia przy organizacji wyjazdu integracyjnego. Pomysłodawca od początku musi pamiętać, że wybór miejsca nie powinien zależeć od jego indywidualnych predyspozycji, ale tak naprawdę od wszystkich pracowników firmy. Na początkowym etapie prac nad wydarzeniem warto zapytać samych pracowników, gdzie chcieliby pojechać i jakie mają oczekiwania. To wszak przede wszystkim oni mają się dobrze bawić i czuć komfortowo. Na podstawie wyników ankiety z pewnością będzie prościej podjąć decyzję.
Przy wyborze obiektu na wyjazd integracyjny istotna jest jego lokalizacja. Nie może to być miejsce trudno dostępne, gdzie nie będzie można swobodnie dojechać samochodami, lub w przypadku transportu zbiorowego, busami lub autobusami. Dodatkowym atutem będzie parking przy obiekcie, wszak część osób z pewnością na event dojedzie własnym samochodem.
Zapytacie też zapewne: Miasto? Czy natura? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każda opcja ma bowiem swoje plusy i minusy. W mieście oczywiście dostępna jest większa liczba atrakcji i miejsc rozrywkowych, w których można zorganizować różnego rodzaju aktywności dla uczestników. Z kolei wyjazd nad morze, w góry czy nad piękne, polskie jeziora to możliwość odcięcia się od zgiełku i odpoczynek pełną piersią (między integracją czy warsztatami oczywiście). Te drugie to także możliwość zorganizowaniu wielu aktywności na świeżym powietrzy: gry terenowe, spływy kajakowe, atrakcje górskie, rejsy i wiele, wiele innych! Zapytaj nas o propozycje 😉
Bliskość różnego rodzaju atrakcji i możliwości zorganizowania czasu dla uczestników w ciekawy sposób może być istotny czynnikiem powodzenia całego przedsięwzięcia. Zadbajmy o to!
W ostatnich latach w całej Polsce, w różnych malowniczych lokalizacjach, od Mazur po góry, czy nawet w samych miastach, powstały nowoczesne i samowystarczalne hotele połączone z centrami konferencyjnymi. W takich miejscach na potrzeby eventu dostępne są w pełni wyposażone w najnowszej generacji sprzęt sale, które można skonfigurować i wykorzystać w dowolny sposób. Organizatorzy nie muszą się martwić o nagłośnienie, oświetlenie, catering i miejsce na zabawy integracyjne. To wszystko jest na miejscu! Dodatkowo każdy z takich hoteli oferuje masę atrakcji: baseny, sauny, tężnie solankowe, SPA, odnowę biologiczną, kręgielnie, bary i wiele innych! Przykłady? Chociażby zaprzyjaźnione z naszą agencją Osada Śnieżka czy Lake Hill Resort!
Na początku wspominaliśmy o konieczności wyznaczenia celu wydarzenia, który nada zarazem charakteru całemu eventowi i wyjazdowi. Jeżeli planowany jest wyjazd typowo integracyjny, gdzie główną rolę mają odegrać zabawy team buildingowe, na nic się zda obiekt pełen sal z kosmicznym sprzętem. Zamiast tego wybierzmy miejsce, które umożliwi nam organizację integracji – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz (posiada np. namiot eventowy, wiata grillowa itp.). Dodatkowym atutem będą tereny zielone, gdzie można zrealizować naprawdę wiele gier, zabaw oraz atrakcji!
Jeśli zaś wyjazd nastawiony jest na rozwój pracowników, dodatkowe szkolenia z różnych dziedzin, a atrakcje integracyjne odgrywają mniejszą rolę, wybierzmy obiekt z nowoczesnymi salami użytkowymi.
Na koniec zostawiamy najmniej przyjemny aspekt organizacji wyjazdu integracyjnego: koszty. Jak wiadomo, taka impreza to dość spore przedsięwzięcie, więc i koszty mogą być relatywnie duże, a każda firma ma określony budżet na takie okazje. Jedna z najważniejszych zasad przy wyborze lokalizacji jest: „nie rzucajmy się na pierwszą ofertę!”. Warto dokonać rozeznania i wyboru dokonać między kilkoma miejscami – zapytajmy o warunki w co najmniej 5 hotelach! Jeśli zależy nam na konkretnym miejscu, ale okazuje się za drogie, znajomość cen innych lokalizacji może być cennym atutem przy negocjacji warunków.
Teraz już wiecie, na co zwracać uwagę przy wyborze miejsca na Wasz idealny wyjazd integracyjny. My z kolei bardzo chętnie Wam ze wszystkim pomożemy. Zapraszamy do kontaktu!
Copyright @ 2024 Agencja Eventowa Argentum Event